Toto cvičení neuvěřitelně zvyšuje schopnost být v přítomném okamžiku a uklidnit rozlétané myšlenky. V životě je to dobré třeba k tomu, že když se soustředím na přítomnost, těžko se budu něčeho bát (věci v budoucnosti) nebo na něco nadávat či smutnit (věci z minulosti).

Základní princip

Sednete si na 10 minut (ať žijí odpočítávadla na mobilech) – a vaším jediným cílem je být tady a teď. Celou dobu. Toť vše. Nemyslet na nic. Zahazovat myšlenky, nechat je plynout.

Co je na tom? Občas (často) se objeví nějaká ta myšlenka a je potřeba ji poslat pryč hned, jak si to člověk uvědomí. A zase být teď a tady. A tak pořád celých 10 minut. Opravdu se dá to zahazování myšlenek dost natrénovat a reálně používat.

A co oči?

Oči mívám otevřené, protože se mi pak bezmyšlenkovost snáz přenáší do běžného života. Uvědomuju si sám sebe v prostoru, kde jsem (typicky v pokoji nebo v parku) – v tom mi pomáhá vnímat své periferní vidění a pocitově ho rozšířit (vidím jakoby víc do stran, tzn. vnímám víc z prostoru kolem).

 

oči otevřené

 

Je samozřejmě možné mít oči zavřené – pak je dobré soustředit se na svůj dech. Nebo si mějte jedno oko tak a jedno tak. Mimochodem, když se u cvičení začnu nudit (a těšit se na budík), je to signál, že se mi tam vkradly nějaké myšlenky a že mám tudíž ještě co trénovat.

Pokud se vám to zdá jako „normální meditace“, máte pravdu. Meditací je spousta druhů, vždy jde ale o uklidnění mysli a sebekontrolu. Pokud znáte jiné způsoby meditace, můžete je samozřejmě také použít.

Co vy?

Máte nějaké osvědčené způsoby meditace které vám už sednou? Podělte se o ně s námi v komentářích.

 

Divi WordPress Theme