Zaručený recept na dobrou náladu po cestě do školy/práce? Ano! Toto je jedno z těch cvičení, která se dají dělat i za chůze nebo v MHD. Je jednoduché, rychlé a zábavné.

(„To je úžasné, Horste!“ „Ano, a když zavoláte hned, dostanete k tomu zdarma ještě vysavač a mixér!)

Podstata cvičení

Toto cvičení je velice jednoduché, ale o to snáz se provádí a o to víc pak funguje. Vzpomenete si na 3 věci, kterými jste někoho potěšili, a pak na 3 věci, které potěšily vás.

Cvičení má dvě části:

1) Já ostatním

Vzpomenu na 3 věci, které jsem za poslední den udělal pro druhé, čím jsem jim zvedl náladu. I sebemenší věc se počítá – naše podvědomí nedělí úspěchy na malé a velké, emoce jsou stejné. Např. jsem někomu něco pochválil, podal spadlou peněženku nebo se s druhým podělil o čokoládu. Důležité je, jestli to toho druhého viditelně potěšilo. Pokud se dokonce usmál, je to jasné.

Pokud vás nenapadnou tři věci, ale třeba jen jedna, nevadí. Příště to bude lepší. Zaprvé si mozek na tento styl myšlení zvykne a zadruhé budete i během dne (pod)vědomě vyhledávat způsoby, jak získat bod do téhle zajímavé hry.

2) Ostatní mně

V druhé části tohoto cvičení si pak vybavím 3 pozitivní/po­těšující/příjem­né věci, které se za poslední den staly mně, ať už byly způsobeny lidmi nebo okolnostmi.

Tohle je zpravidla mnohem jednodušší, ale vždycky se snažím opravdu začít tou první částí. Až pokud mě fakt nic nenapadá (stane se), přejdu ke druhé a ono mě pak třeba něco napadne i k té první. Zase platí, že i jedna věc je lepší než žádná.

Co z toho

Zaprvé si člověk uvědomí, jak je ten svět vlastně super, jaké krásné věci se dějí. A taky si uvědomí, jak je skvělé udělat něco pro ostatní a že je snad ještě příjemnější potěšit jiného než být potěšen sám (o to potěšení totiž nepřijdete, v tom je ta finta).

Po několika dnech, co jsem toto cvičení cvičil (to je stylistika, že?), jsem úplně cítil, že přemýšlím pozitivněji, že vidím svět růžověji.

„A co když mě napadají negativní věci?“

No jó Horste ale „mně se v životě nic pozitivního neděje“. Blbost! Děje. A koukejte se to naučit vnímat, jinak se z toho začarovaného kruhu negativní spirály nikdy nedostanete. Takže se vyděchněte, zavnímejte své tělo a zeptejte se znovu. A to dokud vám 3 věci byť sebedrobnější nevyplynou.

Pokud máte tendenci přemýšlet negativně (byť si třeba říkáte „realista“), během tohoto cvičení to odhoďte, vzpomínat si na negativní věci vám náladu nezlepší, naopak. Soustřeďte se na to pozitivní.

 

směje se

Někteří lidé se prostě smějí… čím to asi je?

 

Někteří lidé mi řekli, že mají tendenci vyvažovat ty dobré věci těmi nepovedenými, protože „ve skutečnosti všechny věci nejsou jenom úžasné“. Snaží se objektivně rozhodnout, jestli se jim teda ten předchozí den vydařil nebo spíš nevydařil. Na to mám tip: prožijte si pořádně ty pozitivní pocity, které přijdou, když se znovu rozvzpomenete na ten úsměv, který jste vytvořili na něčí tváři. Soustřeďte se na to a na nic jiného.

Začnu zítra hned teď!

Bude vás to stát 2 minuty času, který předpokládám máte, když si čtete jakési podivuhodné blogy. Odměnou vám budou příjemné pocity. A pak to dělejte ideálně každý den ve stejnou dobu, mně osobně funguje nejlíp ráno. Krásné na tom je, že pokud cvičíte třeba na cestě, nezabere vám to žádný čas (tzn. 0 vteřin).

Je dobré si ty věci zapsat. Člověk se na to může zpětně podívat a jednak si tím snáz udrží ten každodenní návyk, je pak těžké vynechat.

Tak co, jdete do toho? Nebo vám štěstí za těch 0 vteřin navíc nestojí?

 

 

3 věci

Divi WordPress Theme